Οι κοινωνικές ιστορίες (social stories)
Οι κοινωνικές ιστορίες για παιδιά με αυτισμό είναι ιστορίες δομημένες με συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο περιγράφονται αντικειμενικά το άτομο, οι ικανότητές του και οι παράγοντες του κοινωνικού περιβάλλοντος.
Το σύνολο των διαταραχών που μειώνουν την ικανότητα ενός ατόμου να επικοινωνήσει ή να μάθει. Τρόποι ενίσχυσης της διαδικασίας της μάθησης.
Οι κοινωνικές ιστορίες για παιδιά με αυτισμό είναι ιστορίες δομημένες με συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο περιγράφονται αντικειμενικά το άτομο, οι ικανότητές του και οι παράγοντες του κοινωνικού περιβάλλοντος.
Η προσέγγιση TEACCH ή διαφορετικά η δομημένη διδασκαλία, βασίζεται στο ότι τα άτομα με αυτισμό μοιράζονται ένα πρότυπο νευροψυχολογικών ελλειμμάτων και δυνατοτήτων που ονομάζουμε «κουλτούρα του αυτισμού».
H διαταραχή Rett (ή αλλιώς σύνδρομο Rett) είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει σχεδόν αποκλειστικά τα κορίτσια.
Ως ΚΕΣΥ (πρώην ΚΕΔΥ) ονομάζονται τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης. Τα ΚΕΣΥ (ή Κ.Ε.Σ.Υ.) αξιολογούν μαθητές ηλικίας 4 έως 22 ετών.
Στόχος του εργαλείου για την Ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς (ΑΜΔΕ) είναι η αναγνώριση των μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές ηλικίας 8-15.
Το πρόγραμμα παρέμβασης EarlyBird, είναι ένα πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης το οποίο βασίζεται στους γονείς και παρέχει κατά κύριο λόγο πληροφορίες στις οικογένειες για το φάσμα του αυτισμού και πώς αυτό επηρεάζει το παιδί τους.
Η γραπτή έκφραση αποτελεί μια γνωστική δραστηριότητα με ιδιαίτερες δυσκολίες για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα μάθησης. Η δυσκολία στη γραπτή έκφραση θα πρέπει να αποδοθεί στη δυσκολία που αντιμετωπίζει το παιδί να αποδώσει γραπτά και ταυτόχρονα με τη σωστή ορθογραφία όλες τις σκέψεις του.
Ως συντελεστική συμπεριφορά ονομάζεται η συμπεριφορά που μπορεί να μετατραπεί λόγω της μετατροπής των επακόλουθων που έχει. Η συντελεστική μάθηση εξαρτάται κυρίως από τη συνάφεια τριών όρων (three-term-contingency).