Οι κοινωνικές ιστορίες (social stories)

Οι κοινωνικές ιστορίες για παιδιά με αυτισμό είναι ιστορίες δομημένες με συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο περιγράφονται αντικειμενικά το άτομο, οι ικανότητές του και οι παράγοντες του κοινωνικού περιβάλλοντος.

Η προσέγγιση TEACCH

Η προσέγγιση TEACCH ή διαφορετικά η δομημένη διδασκαλία, βασίζεται στο ότι τα άτομα με αυτισμό μοιράζονται ένα πρότυπο νευροψυχολογικών ελλειμμάτων και δυνατοτήτων που ονομάζουμε «κουλτούρα του αυτισμού».

Το σύνδρομο Rett

H διαταραχή Rett (ή αλλιώς σύνδρομο Rett) είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει σχεδόν αποκλειστικά τα κορίτσια.

Αρμοδιότητες των ΚΕΣΥ (πρώην ΚΕΔΥ)

Ως ΚΕΣΥ (πρώην ΚΕΔΥ) ονομάζονται τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης. Τα ΚΕΣΥ (ή Κ.Ε.Σ.Υ.) αξιολογούν μαθητές ηλικίας 4 έως 22 ετών.

Το πρόγραμμα παρέμβασης EarlyBird

Το πρόγραμμα παρέμβασης EarlyBird, είναι ένα πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης το οποίο βασίζεται στους γονείς και παρέχει κατά κύριο λόγο πληροφορίες στις οικογένειες για το φάσμα του αυτισμού και πώς αυτό επηρεάζει το παιδί τους.

Δυσκολίες στη γραπτή έκφραση των παιδιών

δυσκολίες στη γραπτή έκφραση

Η γραπτή έκφραση αποτελεί μια γνωστική δραστηριότητα με ιδιαίτερες δυσκολίες για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα μάθησης. Η δυσκολία στη γραπτή έκφραση θα πρέπει να αποδοθεί στη δυσκολία που αντιμετωπίζει το παιδί να αποδώσει γραπτά και ταυτόχρονα με τη σωστή ορθογραφία όλες τις σκέψεις του.

Η συντελεστική μάθηση

η συντελεστική μάθηση

Ως συντελεστική συμπεριφορά ονομάζεται η συμπεριφορά που μπορεί να μετατραπεί λόγω της μετατροπής των επακόλουθων που έχει. Η συντελεστική μάθηση εξαρτάται κυρίως από τη συνάφεια τριών όρων (three-term-contingency).