Αυτισμός ή Σχιζοφρένεια;
Προτού ο Αυτισμός διαχωριστεί από τις υπόλοιπες παθήσεις ήταν σύνηθες να συγχέεται με τη Σχιζοφρένεια. Ο λόγος είναι κάποια κοινά χαρακτηριστικά που εμφανίζουν τα παιδιά με τις παθήσεις αυτές.
Θέματα γενικού ενδιαφέροντος για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Προτού ο Αυτισμός διαχωριστεί από τις υπόλοιπες παθήσεις ήταν σύνηθες να συγχέεται με τη Σχιζοφρένεια. Ο λόγος είναι κάποια κοινά χαρακτηριστικά που εμφανίζουν τα παιδιά με τις παθήσεις αυτές.
Οι κοινωνικές ιστορίες για παιδιά με αυτισμό είναι ιστορίες δομημένες με συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο περιγράφονται αντικειμενικά το άτομο, οι ικανότητές του και οι παράγοντες του κοινωνικού περιβάλλοντος.
Το πρόγραμμα Son-Rise, είναι μια εντατική παρέμβαση στον αυτισμό που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1970 από τους γονείς ενός αγοριού με αυτισμό την παρέμβαση του οποίου ανέλαβαν οι ίδιοι. Το πρόγραμμα Son- Rise πραγματοποιείται σε δυάδες παιδιού και ενήλικα σε μη διασπαστικό, φυσικό περιβάλλον με στόχο την αυθόρμητη κοινωνική αλληλεπίδραση, η οποία όμως ξεκινάει πάντα από το παιδί.
Η προσέγγιση TEACCH ή διαφορετικά η δομημένη διδασκαλία, βασίζεται στο ότι τα άτομα με αυτισμό μοιράζονται ένα πρότυπο νευροψυχολογικών ελλειμμάτων και δυνατοτήτων που ονομάζουμε «κουλτούρα του αυτισμού».
Ως ΚΕΣΥ (πρώην ΚΕΔΥ) ονομάζονται τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης. Τα ΚΕΣΥ (ή Κ.Ε.Σ.Υ.) αξιολογούν μαθητές ηλικίας 4 έως 22 ετών.
Το πρόγραμμα παρέμβασης EarlyBird, είναι ένα πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης το οποίο βασίζεται στους γονείς και παρέχει κατά κύριο λόγο πληροφορίες στις οικογένειες για το φάσμα του αυτισμού και πώς αυτό επηρεάζει το παιδί τους.
Η γραπτή έκφραση αποτελεί μια γνωστική δραστηριότητα με ιδιαίτερες δυσκολίες για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα μάθησης. Η δυσκολία στη γραπτή έκφραση θα πρέπει να αποδοθεί στη δυσκολία που αντιμετωπίζει το παιδί να αποδώσει γραπτά και ταυτόχρονα με τη σωστή ορθογραφία όλες τις σκέψεις του.
Ως συντελεστική συμπεριφορά ονομάζεται η συμπεριφορά που μπορεί να μετατραπεί λόγω της μετατροπής των επακόλουθων που έχει. Η συντελεστική μάθηση εξαρτάται κυρίως από τη συνάφεια τριών όρων (three-term-contingency).